W tym roku po raz pierwszy postanowiliśmy wziąć udział w ogólnopolskim projekcie „Tradycyjny sad”. Pani Ania wyjaśniła nam, że realizacja projektu będzie polegała na założeniu szkolnego minisadu, w którym rosłyby stare odmiany jabłoni dopasowane do lokalnych warunków. Założeniem planowanych działań jest także zdobycie wiedzy na temat ekologicznych metod uprawy, popularyzacja sadzenia i pielęgnacja tradycyjnych odmian drzew oraz do powrót do tradycji robienia z ich owoców przetworów o niepowtarzalnym smaku.


Utworzyliśmy zespół składający się z dziesięciu osób, który pod kierunkiem pani Ani rozpoczął realizację zadań projektowych. Nazywaliśmy się „Papierówki”, ponieważ uprawa tej odmiany jabłoni pochodzi z rejonów nadbałtyckich, gdzie mieszkamy. Na logo zespołu ogłosiliśmy konkurs wśród społeczności szkolnej. Ostatecznego wyboru dokonaliśmy poprzez głosowanie wszystkich członków grupy.
Nasz zespół tworzą osoby energiczne, odpowiedzialne i chętne do podejmowania nowych wyzwań. Dodatkowo wykazują duże zainteresowanie i zaangażowanie na zajęciach związanych z pracami ogrodniczymi. Na lidera wybraliśmy Maćka. Podzieliliśmy się również zadaniami. Każdy z nas otrzymał własną rolę dobraną do swoich umiejętności, zainteresowań i możliwości. Jagoda i Oskar przedstawią prezentację multimedialną na temat walorów tradycyjnych sadów. Weronika i Maciek są odpowiedzialni za zorganizowanie spotkania z lokalnym sadownikiem, który prowadzi sad stosując naturalne metody. Iza i Jakub wykonają kosztorys wydatków związanych z założeniem minisadu a Przemek i Natalia wykonają jego projekt. Dokumentacją fotograficzną i kronikarską naszych działań zajmie się Sebastian i Ula. W celu promocji planowanej inicjatywy oraz pozyskania do pomocy i współpracy chętnych uczniów, nauczycieli i rodziców nasz zespół wspólnie przygotuje foldery.

Skip to content