Gimnazjum nr 1

Gimnazjum nr 1 Specjalne- Szkoła z Prawami Dziecka poprzez  trzyletni okres nauki przygotowuje uczniów do dokonania wyborów edukacyjnych odpowiednich do ich możliwości percepcyjnych i uzdolnień.

W strukturze organizacyjnej szkoły prowadzimy:

  • Zespoły edukacyjno- terapeutyczne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
  • Oddziały specjalne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
    w stopniu lekkim

Młodzież uczestniczy w zajęciach rewalidacyjnych:

  • terapia logopedyczna
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna
  • EEG Biofeedback
  • Socjoterapia
  • Tomatis

Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne stanowią wspaniałą ofertę spędzania wolnego czasu:

  • Koło matematyczno- fizyczne
  • Koło informatyczne
  • Koło biologiczne „Na zdrowie”
  • Koło teatralne

Uczniowie potrzebujący opieki mogą korzystać ze świetlicy, rozwijać umiejętności czytelnicze w bibliotece szkolnej.

Uczniowie gimnazjum uczestniczą  w programach profilaktycznych:

  • Pierwotna Profilaktyka Wad Cewy Nerwowej
  • Różowa Wstążeczka
  • Zapobieganie HIV/AIDS
  • Trzymaj formę
  • Warsztaty profilaktyczne

Od lat współpracujemy z:

  • Klubem Ekologicznym „Gaja” organizując akcje „Sprzątanie Świata, Dzień Drzewa, Zaadoptuj rzekę,
  • Komunalnym Związkiem Gmin „Dolina Redy i Chylonki” uczestnicząc w konkursie „Mała nakrętka –duży problem”, i w akcji : „W domowym piecu spalanie śmieci truje i rujnuje”,
  • Zakładem Usług Komunalnych w Wejherowie  uczestnicząc
    w konkursie „Selektywna zbiórka odpadów-Młodzież daje przykład”,
  • Firmą Greenfone Sp. Z o.o., Fundacją GAP Polska uczestnicząc
    w akcji zbierania niepotrzebnych telefonów komórkowych,

 

Od 2003 roku organizujemy Europejskie Spotkania Gimnazjalistów z Placówek Kształcenia Specjalnego Województwa Pomorskiego. Celem tych spotkań jest:

-Przybliżenie kultury i obyczajów  państw Unii Europejskiej

-propagowanie idei wspólnej Europy

-budowanie poczucia przynależności do wielkiej rodziny europejskiej

-kształtowanie pewności w działaniu i samodzielnym rozwiązywaniu sytuacji nietypowych

Warunki przyjęcia do szkoły:

  • orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, umiarkowanym,
  • skierowanie Starosty Powiatu
  • świadectwo ukończenia szkoły podstawowej
  • zaświadczenie o przystąpieniu do sprawdzianu zewnętrznego w klasie szóstej (oddziały specjalne z lekkim upośledzeniem umysłowym)
  • opinia wychowawcy klasy
  • trzy zdjęcia
  • karta zdrowia z numerem PESEL i numerem ubezpieczenia

W klasie trzeciej uczniowie z lekkim upośledzeniem umysłowym przystępują
do egzaminu gimnazjalnego składającego się z trzech części:

  • humanistycznej
  • matematyczno-przyrodniczej
  • językowej (język niemiecki)