Wyjazd na Targi Budownictwa i Architektury BUDMA
do Poznania 13-14 marca 2014r

Podczas tegorocznych targów BUDMA swoją ofertę zaprezentowało ponad tysiąc firm z całego świata. Premierę miało tu ponad 300 nowych produktów. Targi zajmowały łącznie 15 pawilonów MTP na
50 000 mkw. powierzchni ekspozycyjnej. Podzielono je tematycznie.

Zwiedzając wszystkie pawilony można było dowiedzieć się, jak od zera zbudować dom według nowoczesnych standardów. Wystawcy prezentowali nowe rozwiązania i technologie np. z zakresu materiałów budowlanych, elewacji i izolacji, sprzętu budowlanego, bram i ogrodzeń czy drzwi. Częścią składową były Międzynarodowe Targi Kominkowe KOMINKI oraz Targi CBS Centrum Budownictwa Sportowego oraz Targi Branży Szklarskiej – GLASS, tworząc najbardziej kompleksową ofertę branży budowlanej w Europie Środkowej i Wschodniej.

W wycieczce do Poznania wzięło udział 15 uczniów z klas 1a, 2a i 3a kształcących się w zawodzie murarz i murarz-tynkarz oraz nauczyciele – opiekunowie: Renata Solarczyk, Małgorzata Marcinkowska, Jerzy Król oraz Marek Konkel. Organizatorem wyjazdu było biuro podróży SUN&MORE sp.zo.o. z siedzibą w Szczecinie.

W czwartek, 13 marca o godz. 9.00 wyruszyliśmy w kierunku Poznania busem firmy transportowej Globex-BUS z siedzibą w Nowym Dworze Gdańskim, prowadzonym przez pana Grzegorza Pawłowskiego. Na miejsce dotarliśmy o godz. 14.45. Udaliśmy się bezpośrednio na obiad do restauracji Pyra Bar przy ulicy Strzeleckiej 13. Tam też poznaliśmy naszego pilota – panią Justynę Ciupę. Po obiedzie zostaliśmy zakwaterowani| w Hostelu Dobranoc przy ulicy Strzeleckiej 20/8 w 3 pokojach 4-osobowych oraz 3 pokojach 3-osobowych. Do dyspozycji mieliśmy salę telewizyjną a także bezprzewodowy, nieodpłatny internet. Zakwaterowano nas na dwóch piętrach hostelu. O godzinie 19.00 udaliśmy się ponownie do restauracji Pyra Bar, zlokalizowanej w bliskiej odległości od hostelu.

O godz. 7.30 następnego dnia zjedliśmy śniadanie w hostelu. Następnie, o godz. 9.00 udaliśmy się busem w towarzystwie pilota na teren targów. Po wejściu na teren zwiedzania, zakupieniu biletów wstępu oraz wręczeniu uczniom folderów z mapką targów zaczęliśmy zwiedzać stoiska wystawowe. Nasi uczniowie byli pod ogromnym wrażeniem wielkości targów oraz ich oferty. Z dużym zainteresowaniem zapoznawali się z tematyką poszczególnych hal wystawienniczych. Jednak ich największą uwagę zwróciły pawilony: 4, w którym prezentowano narzędzia i sprzęt budowlany; 3A (chemia budowlana, elementy mocujące); 3 (ściany i elewacje, izolacje, prace gruntowe, stropy, posadzki, beton). Przy każdym ze stoisk związanych z nauczanym zawodem uczniowie korzystali z objaśnień oraz informacji, których udzielali im nasi nauczyciele teoretycznej i praktycznej nauki zawodu oraz reprezentanci ekspozycji. Najciekawszym i najwartościowszym merytorycznie okazał się pawilon 2 – Strefa testów. Tutaj pod okiem specjalistów każdyz uczniów miał okazję własnoręcznie przetestować urządzenia i materiały budowlane i dowiedzieć się o najlepszym sposobie ich zastosowania. Po 5 godzinach zwiedzania, bogatsi w nowe doświadczenia i niezbędną, praktyczną wiedzę udaliśmy się do autokaru. Około godz. 14.30 dotarliśmy do restauracji Pyra Bar, gdzie zjedliśmy obiad. Godzinę później pożegnaliśmy się z naszym pilotem – panią Justyną i po sprawdzeniu listy obecności ruszyliśmy w drogę powrotną do Wejherowa. W drodze powrotnej wszystkim dopisywał dobry humor. Dla zdecydowanej większości naszych uczniów był to pierwszy, tak daleki wyjazd poza miejsce zamieszkania. Do Wejherowa dotarliśmy około godz. 21.30. Przed wyjściem z busa uczniowie podziękowali naszemu kierowcy za bezpieczną jazdę. A my naszym wychowankom za udany, pełen atrakcji i emocji wyjazd.

Nasz pobyt w Poznaniu udokumentowaliśmy wieloma zdjęciami, które wraz z relacją z targów posłużą do wykonania gazetki w budynku warsztatów szkolnych.