Uczniowie klasy 2a Zasadniczej Szkoły Zawodowej, uczący się
w zawodzie Pracownik Pomocniczy Obsługi Hotelowej mieli olbrzymią przyjemność uczestniczyć w warsztatach z obsługi konsumenta w Hotelu Olimp w Wejherowie w ramach zajęć praktycznych. Zajęcia poprowadziła pani Magdalena Maciejewska – kierownik ds. gastronomi. Spotkanie rozpoczęło się od krótkiej pogadanki z dyrektorem obiektu na temat miejsca w którym się znajdowaliśmy. Każdy uczeń dostał materiały szkoleniowe z zapisanymi procedurami postepowania z gościem na sali konsumenckiej. Po krótkim wykładzie na temat tego co wolno, a czego pod żadnym względem niewolno kelnerowi przyszedł czas na część praktyczną. 
Zaczynając od głuchego telefonu z uśmiechem na twarzy zaczęliśmy ćwiczenia. Młodzież poznała zasady nakrywania stołu na przyjęcia okolicznościowe  np. wesela, komunie, urodziny oraz zasady obsługi gościa indywidualnego. Każdy sam musiał nakryć stół na przyjęcie zaczynając od talerza, podstawki, bulionówki, noża, widelca, widelczyka, łyżeczki, łyżki, gobletu, kieliszka do alkoholu itd. kończąc na bankietówce. Bankietówka, inaczej serweta konsumencka i jej wymyślne kształty można było zaobserwować na stole podczas zajęć.  Spotkanie zakończyło się wspólnym zdjęciem zadowolonej, uśmiechniętej młodzieży  wraz z opiekunami panią Angeliką Matuszczak i Dagmarą Maciejewską. 

Skip to content