Przez 5 dni, od 16 do 30 września 2022r. grupy starszych uczniów z zespołów edukacyjno-terapeutycznych szkoły podstawowej miały niebywałą okazję popłynąć w krótki rejs jachtem dalekomorskim. Organizatorem projektu była Fundacja Rozwoju Polskiego Żeglarstwa Regatowego Regaty Morskie z siedzibą w Gdyni. Głównymi celami i założeniami projektu była popularyzacja sportu jakim jest żeglarstwo, promocja aktywnego, sportowego trybu życia połączonego z integracją społeczną edukacją i budową więzi społecznych. Kapitanem wszystkich rejsów był przesympatyczny pan Janek. A pomysłodawcą projektu był jeden z rodziców naszych uczniów. Bardzo, bardzo dziękujemy!!!!

Dziennik pokładowy. Dzień pierwszy – 26.09.2022.

W poniedziałek wyruszyliśmy jako pierwsza klasa pełni obaw i niepewności  związanych z pierwszym w życiu rejsem jachtem po Zatoce Gdańskiej. W marinie przywitał nas pan Jan, oprowadził po łodzi, wskazał nasze miejsca oraz udzielił dobrych rad na czas wyprawy. Podczas rejsu mieliśmy możliwość zapoznania się z interesującymi informacjami o mijanych statkach oraz morskich zwierzętach. Samodzielnie rozwijaliśmy i zwijaliśmy żagle. Podziwialiśmy z wód zatoki Półwysep Helski. Mimo przeszywającego zimna wróciliśmy do szkoły bardzo zadowoleni i szczęśliwi. Dziękujemy za możliwość wspólnego żeglowania. Klasa 7-8a.

Galeria Google

Dziennik pokładowy. Dzień drugi – 27.09.2022.

Wtorek, 27.09.2022. Dzisiejszą załogą jachtu „Por Favor” byliśmy my,  uczniowie klas 4-6b i 7-8b. Przybyliśmy na marinę o godzinie 9 rano. Pogoda nie zachęcała do wycieczek, a tym bardziej rejsu, gdyż nad Gdynią unosiła się gęsta mgła. Jednakże nasza chęć popłynięcia w rejs była ogromna. Po krótkiej, ale treściwej odprawie zajęliśmy miejsca na jachcie. Zaraz po wyjściu z portu „dopadł” nas silny wiatr, który uniemożliwił rozstawienie największego żagla. Dał jednakże moc naszej jednostce, by ruszyć „na małym żaglu” przed siebie kursem w stronę Helu. Po drodze mijaliśmy wiele różnych statków, od maleńkich żaglówek po ogromne kontenerowce. Obserwowaliśmy jak zmienia się koloryt morza (właściwie to Zatoki Gdańskiej), gdyż jak tylko opadła mgła, zaświeciło słońce i towarzyszyło nam już prawie do końca podróży. Podczas rejsu nasz kapitan w rzeczowy i przystępny sposób opowiadał o swoich żeglarskich przygodach. Cała nasza podróż to była wielka przygoda i ogromny relaks. Wróciliśmy szczęśliwi, z wielką ochotą na kolejne takie przygody. Bardzo dziękujemy za niebywałą atrakcję. Z żeglarskim pozdrowieniem – Ahoj!

Dziennik pokładowy. Dzień trzeci – 28.09.2022.

W środę 28 września poranek przywitał nas deszczem i chłodem. Jednak, pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych, jak przystało na prawdziwych „wilków morskich” wytypowani uczniowie klas: 7/8c i 4 – 6b zet wraz z nauczycielką wyruszyli busem szkolnym do przystani jachtowej „Marina Gdynia”. Z powodu deszczowej aury, kapitan jachtu – pan Jan, zaproponował młodzieży zwiedzenie wnętrza jednostki, mając nadzieję, że
pogoda się poprawi. W tym dniu kapitan wykazał się dużą elokwencją; zaprezentował nowoczesny sprzęt nawigacyjny, urządzenia i instalacje (wodne, gazowe, paliwowe itp.), które dają możliwość organizowania dłuższych rejsów. Zanim uczestnicy wypłyną na morze, wpisują się na listę załogi, stając się w ten sposób jej częścią. Każdego członka załogi obowiązują dokładnie przedstawione przez kapitana zasady bezpieczeństwa. W końcu nasza cierpliwość się opłaciła, na dworze się wypogodziło. Wybraliśmy się pod czujnym okiem instruktora, na nasz pierwszy rejs jachtem po wodach Zatoki Gdańskiej. Czuliśmy wprawdzie lekki niepokój, ale szum fal morskich, rześkie powietrze i piękne widoki dawały nam ukojenie. Dodatkowo w drodze powrotnej uczniowie obserwowali bezpieczne i ekologiczne tankowanie jachtu w znajdującej się na nabrzeżu stacji paliw. Bardzo dziękujemy naszemu sponsorowi za moc niezapomnianych wrażeń!

Galeria Google

Dziennik pokładowy. Dzień czwarty – 29.09.2022.

Dnia 29.09.2022r. klasa 6c brała udział w rejsie po Zatoce Gdańskiej. Pogodę tego dnia mieliśmy piękną. Po wejściu na statek o  brzmiącej nazwie Por  Favor, którego kapitanem był Pan Jan Piernikarczyk,  ruszyliśmy ku przygodzie.  Podczas rejsu, wszyscy podziwialiśmy piękne widoki i  wsłuchiwaliśmy się w opowieści  kapitana.

Dziennik pokładowy. Dzień piąty – 30.09.2022.

30 września 2022 r. to był szczególny dzień dla uczniów klasy 5 i 7 z.e.-t. Niesamowita przygoda! Rejs jachtem po Zatoce Gdańskiej! Płynęliśmy z Gdyni do Sopotu, po drodze spotkaliśmy ,,Statek Piratów”, żaglówki, inne jachty,  motorówki… Pan Kapitan rozbudził w nas dużą ciekawość, chłopcy zadawali wiele pytań związanych z rejsem, jachtem… interesował nas każdy szczegół… Kuba miał nawet okazję opuścić żagle, z czym świetnie sobie poradził. Dziękujemy bardzo za możliwość przeżycia morskiej przygody :)))