Szkoła z Prawami Dziecka poprzez trzyletni okres nauki przygotowuje uczniów do dokonania wyborów edukacyjnych odpowiednich do ich możliwości percepcyjnych i uzdolnień.
W strukturze organizacyjnej szkoły prowadzimy:
- Zespoły Edukacyjno- Terapeutyczne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym
- Oddziały specjalne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu lekkim
Młodzież uczestniczy w zajęciach rewalidacyjnych:
- terapia logopedyczna
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- gimnastyka korekcyjna
- EEG Biofeedback
- Socjoterapia
- Tomatis
Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne stanowią wspaniałą ofertę spędzania wolnego czasu:
- Koło matematyczno- fizyczne
- Koło informatyczne
- Koło biologiczne „Na zdrowie”
- Koło teatralne
Uczniowie potrzebujący opieki mogą korzystać ze świetlicy, rozwijać umiejętności czytelnicze w bibliotece szkolnej.
Uczniowie gimnazjum uczestniczą w programach profilaktycznych:
- Pierwotna Profilaktyka Wad Cewy Nerwowej
- Różowa Wstążeczka
- Zapobieganie HIV/AIDS
- Trzymaj formę
- Warsztaty profilaktyczne w ramach ” Szkoła bez przemocy”
- Działania w ramach Klubu Szkół UNICEF
Od lat współpracujemy z:
- Klubem Ekologicznym „Gaja” organizując akcje „Sprzątanie Świata, Dzień Drzewa, Zaadoptuj rzekę,
- Komunalnym Związkiem Gmin „Dolina Redy i Chylonki” uczestnicząc w konkursie „Mała nakrętka –duży problem”, i w akcji : „W domowym piecu spalanie śmieci truje i rujnuje”,
- Zakładem Usług Komunalnych w Wejherowie uczestnicząc
w konkursie „Selektywna zbiórka odpadów-Młodzież daje przykład”, - Firmą Greenfone Sp. Z o.o., Fundacją GAP Polska uczestnicząc
w akcji zbierania niepotrzebnych telefonów komórkowych,
Od 2003 roku organizujemy Europejskie Spotkania Gimnazjalistów z Placówek Kształcenia Specjalnego Województwa Pomorskiego. Celem tych spotkań jest:
-Przybliżenie kultury i obyczajów państw Unii Europejskiej
-propagowanie idei wspólnej Europy
-budowanie poczucia przynależności do wielkiej rodziny europejskiej
-kształtowanie pewności w działaniu i samodzielnym rozwiązywaniu sytuacji nietypowych
Warunki przyjęcia do szkoły:
- orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym
- skierowanie Starosty Powiatu
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej
- zaświadczenie o przystąpieniu do sprawdzianu klas szóstych (oddziały specjalne z lekkim upośledzeniem umysłowym)
- opinia wychowawcy klasy
- trzy zdjęcia
- karta zdrowia z numerem PESEL i numerem ubezpieczenia
W klasie trzeciej uczniowie z lekkim upośledzeniem umysłowym przystępują
do egzaminu gimnazjalnego składającego się z trzech części:
- humanistycznej
- matematyczno-przyrodniczej
- językowej (język niemiecki)